Agrarisch

De werkzaamheden in de tuin zijn gericht op aanleg en onderhoud. Er is een moestuin met groentes en kleinfruit, een voedselbos, en wildere delen alsook een stukje bos. Het gehele terrein van ongeveer 1 ha heeft vele mogelijkheden qua ontwikkeling en onderhoud het gehele jaar door. Ook kun je naast deze werkzaamheden bezig met het verwerken van de oogst en producten die van het landje komen. Deze worden weer verkocht in de winkel.

foto_moestuin

De tuin is ingericht volgens perma-cultuur-principes (perma = permanent). Dat wil zeggen we kijken naar hoe de natuur zich zelf wil manifesteren en wij daarmee kunnen samenwerken, afstemmend op elk seizoen. Zo wordt er op een zo natuurlijk mogelijke wijze gestreefd naar een gezonde voedselproductie onder natuurlijke omstandigheden.

Werkzaamheden zijn o.a. snoeien, wieden, zaaien, oogsten, vlechten en grondwerkzaamheden. Naast tuinwerkzaamheden zijn er konijnen en kippen die ook verzorgd worden.

foto_tuin_educatiefMet de ontwikkeling van de tuin en de dierenverblijven groeit ook het educatiecentrum wat we voor ogen hebben. Een plek voor jong en oud om te leren over de natuur en permacultuur. Dit gaan we de komende jaren steeds meer uitdragen.

Meer informatie over agrarisch is te vinden op onze Permacultuurwebsite en op de PiTi Permacultuur Facebookpagina.