Groen

De werkzaamheden in de tuin zijn gericht op aanleg en onderhoud. Er is een moestuin met groentes en kleinfruit, een voedselbos en wildere delen alsook een stukje bos. Het gehele terrein van ongeveer 2 ha heeft vele mogelijkheden qua ontwikkeling en onderhoud het gehele jaar door. Ook kun je naast deze werkzaamheden bezig met het verwerken van de oogst en producten die van het landje komen. Deze worden verkocht in de winkel.

De tuin is ingericht volgens perma-cultuur-principes (perma = permanent). Dat wil zeggen, we kijken naar hoe de natuur zich zelf wil manifesteren en wij daarmee kunnen samenwerken, afstemmend op elk seizoen. Zo wordt er op een zo natuurlijk mogelijke wijze gestreefd naar een gezonde voedselproductie onder natuurlijke omstandigheden. Hierbij is een gezonde bodem van levensbelang.

Werkzaamheden zijn o.a. snoeien, wieden, zaaien, oogsten, vlechten en grondwerkzaamheden. Naast tuinwerkzaamheden zijn er konijnen en kippen die ook verzorgd worden.

dieren

Met de ontwikkeling van de tuin en de dierenverblijven groeit ook het educatiecentrum wat we voor ogen hebben. Een plek voor jong en oud om te leren over de natuur en haar kringlopen. Dit gaan we de komende jaren steeds meer uitdragen.

winter

Bij onze afdeling Groen leer je veel over jezelf: hoe is mijn conditie en mijn kracht, kan ik iets volhouden, kan ik wennen aan het buiten zijn en bijvoorbeeld zon, kou, wind en regen,  kan ik leren & onthouden en kan ik werken in een groep of werk ik liever alleen.

Bij groei van je vaardigheden kun je ontdekken of je een opleiding zou willen volgen voor bijvoorbeeld hovenier. Samen kijken we met jou naar mogelijkheden & wensen en zoeken we maatwerkoplossingen.

Meer informatie over agrarisch is te vinden op onze Permacultuurwebsite en op de PiTi Permacultuur Facebookpagina.

bruggetje